سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه / راهنمای سفر / لوازمی که در سفر به کارتان خواهد آمد !
traveltech6-563x330

لوازمی که در سفر به کارتان خواهد آمد !

داشتن وسایل خوب و مطمئن مسافرت، لازمه ی هر سفری است. برخی از این وسایل به ما کمک می کنند تا از سفرمان لذت بیشتری ببریم و برخی دیگر برایمان امنیت فراهم می کنند. وسایل دیگر هم کمک می کنند تا کمتر به طبیعت آسیب رسانده و سفری سبز را تجربه کنیم. در این مطلب می خواهیم نگاهی بیندازیم به مهم ترین وسایلی که می تواند سفر ما را دوست داشتنی تر و راحت تر برگزار کند.

پاور بانک

ir3237

پاوربانک یک منبع ذخیره سازی انرژی است

وقتی به سفر یا طبیعت گردی می روید و از در دسترس بودن برق مطمئن نیستید، نگرانی از تمام شدن شارژ گوشی هوشمند و از دست دادن امکان ارتباط موضوعی بسیار آزاردهنده است. خوشبختانه برای حل این مشکل راه حل های متعددی وجود دارد که یکی از آنها وسیله ای است به نام پاوربانک که درواقع یک منبع ذخیره سازی انرژی است که می توان آن را به راحتی جا به جا کرد. به عبارت دیگر پاوربانک یک باتری جداگانه است که روی آن یک درگاه ورودی برای شارژ آن و یک درگاه خروجی برای اتصال به دستگاه های مختلف و شارژ کردن آنها قرار گرفته است.

با کمک این وسیله می توانید برای چند بار گوشی یا تبلت تان را شارژ کرده و دیگر نگرانی از بابت تمام شدن شارژ نداشته باشید. انواع مختلفی از این وسیله وجود دارد که قیمت هایشان بسته به قابلیت ذخیره سازی و تعداد باری که می توان از آن بهره گرفت متفاوت است. انواع معمولی این وسیله چیزی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند که می توان آنها را از فروشگاه های لوازم الکترونیکی و کامپیوتری یا به صورت آنلاین خریداری کنید. انواع بسیار حرفه ای تر، سبک تر و با قابلیت تعداد شارژ بیشتر هم وجود دارد که قیمت های بالایی دارند و برای کارگاه های دور از دسترس و استفاده چندنفره مناسب بوده و به درد سفر نمی خورند.

جی پی اس

ir3237-2

در دستگاه جی پی اس قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج، فشارسنج و …را به صورت یک جا در اختیار دارید

شاید از خودتان بپرسید که این روزها با وجود تلفن های هوشمند و جی پی اس داخلی آنها دیگر چه نیازی به داشتن یک دستگاه جی پی اس مجزاست. خب این پرسشی است که ما تلاش می کنیم در این چند سطر پیش رو به آن پاسخ دهیم. نخستین مساله این است که وقتی جی پی اس موبایلتان را روشن می کنید خیلی زود شارژش تمام می شود و عملا از کار می افتد. مساله ی بعدی این است که در برخی شرایط مثل هوای سرد و مرطوب عملا امکان استفاده از جی پی اس موبایل کم بوده یا بسیار سخت می شود. علاوه بر این ها دستگاه های جی پی اس امکاناتی را به صورت یک جا در اختیارتان می گذارند که در تلفن های همراه با نصب چندین و چند اپلیکیشن ممکن می شود.

برای مثال در دستگاه جی پی اس قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج، فشارسنج، ارتفاع سنج، و سنسور اشعه ی فرابنفش (UV) را به صورت یک جا در اختیار دارید. به همین دلایل برای برنامه های کمپینگ که به مسیر مسلط نیستید، داشتن جی پی اس مجزا به شدت توصیه می شود. قیمت این وسیله چیزی بین ۴۰۰هزار تا یک میلیون تومان متغیر بوده و با توجه به امکانات، نوع باتری، داشتن همزمان صفحه لمسی و دکمه و… تفاوت می کند.

شارژر فندکی

ir3237-1

اگر با اتومبیل سفر میکنید و از آن دسته کسانی هستید که زیاد با موبایل یا تبلت سرو کار دارید ، شارژر فندکی وسیله ای است که حتما به کارتان خواهد آمد ، بخصوص در طول مسیر که به برق شهری دسترسی ندارید و تجهیزات شارژ دیگر نیز جوابگوی شما نیست . زیرا یا ظرفیتشان محدود است یا همیشه در دسترس نیستند .

در تهیه شارژر فندکی اتومبیل به آمپر و ولتاژ باطری گوشی خود توجه داشته باشید و شارژری متناسب با آن تهیه کنید.

شارژر خورشیدی

ir3237-3

شارژر خورشیدی بهترین وسیله برای شارژ وسایل برقی در سفر است

در برنامه های کمپینگ چندروزه یا وقتی برای چند روز در جاده و مناطق و دورافتاده در سفر هستید، شاید داشتن یک پاوربانک به تنهایی کفاف کارتان را ندهد و شارژ آن هم به زودی ته بکشد. بنابراین به همراه داشتن یک شارژر خورشیدی راه حل مطمئن تری است. این وسیله که از یک پنل خورشید و درگاه USB تشکیل شده است، بهترین وسیله برای شارژ وسایل برقی در سفر است. با داشتن این وسیله مطمئن هستید به منبعی از انرژی دسترسی دارید که هرگز تمام نمی شود.

برخی انواع این وسیله به همراه یک پاوربانک یا باتری داخلی به مشتریان عرضه می شوند تا بتوان در مواقع آفتابی آن را شارژ کرده و سپس در مواقع دیگر از آن به سادگی استفاده کرد. شارژهای خورشیدی معمولا در هوای ابری برق کافی برای شارژ دستگاه های را تامین نمی کنند ولی دستگاه هایی که از نسل جدید سلول های خورشیدی استفاده می کنند می توانند در هوای ابری هم انرژی خورشید را دریافت کرده و بدون هیچ مشکلی دستگاه شما را شارژ کنند.

قیمت این وسیله با توجه به کارایی، داشتن باتری داخلی، نوع درگاه شارژ و نوع گوشی و تبلت شما از چیزی حدود ۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است. در موقع خرید این وسیله یادتان باشد بهتر است نوعی را تهیه کنید که مناسب شارژ گجت هایتان باشد، نه ارزان ترین

کیت کمک های اولیه

ir3237-4

 

کیت کمک های اولیه یکی از آن وسایلی است که باید هنگام سفر همراه داشته باشید

وقتی به سفر می روید یا در طبیعت کمپ می زنید حادثه در کمین شماست. بنابراین باید به بهترین نحو ممکن برای مقابله با حوادثی که ممکن است در سفر پیش بیاید، آماده باشید. کیت کمک های اولیه یکی از آن وسایلی است که وقتی به قصد هر نوع سفری پایتان را از خانه بیرون می گذارید، باید همراه داشته باشید. انواع مختلفی از این کیت ها در بازار موجود است و شما می توانید آنها را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید. روش دیگر هم خرید تک تک وسایل و جمع آوری کیت مورد نظرتان به صورت شخصی است.

با این حال ما خرید کیتی را به شما توصیه می کنیم که در آن انواع قرص های ضروری، وسایل ضدعفونی و زخم بندی، قرص های ضدعفونی آب، وسایل ابتدایی جراحی، باندکشی و وسایل آتل بندی کوچک، انواع دستمال، پتوی اضطراری و… وجود داشته باشد. معمولا قیمت یک کیت مناسب به صورت آماده چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و اگر اقدام به جمع آوری وسایل کنید ممکن است کمی برای تان ارزان تر تمام شود. یادتان باشد علاوه بر داشتن کیت گذراندن یک دوره ی کمک های اولیه هم در استفاده از وسایل این کیت به شما کمک بسیاری خواهدکرد. در غیر این صورت ممکن است بسیاری از وسایل موجود در یک کیت به کارتان نیاید.

گاز سفری

ir3237-5

در طول سفر سعی کنید یک گاز مسافرتی کوچک همراه داشته باشید

در طول سفر به همراه داشتن یک گاز سفری کوچک می تواند بسیار کمک حال شما باشد. مخصوصا در برنامه های کمپینگ و طبیعت گردی این وسیله بسیار کارآمدی خواهد بود. انواع مختلفی از این وسیله در بازار موجود است و توصیه ما به شما خرید مدل های سبک وزنی است که قابلیت کار با کپسول های ویژه را دارند. این کپسول ها در دمای پایین هم به خوبی کار کرده و دما و شعله مورد نظر شما را تامین می کنند.

اگر اهل برنامه های جدی تر طبیعت گردی هستید می توانید به سراغ انواعی بروید که در مقابل باد محافظ شعله داشته و در شرایط نسبتا سخت هم کار شما را راه بیندازند. این وسایل را می توانید از فروشگاه های لوازم کوهنوردی و کمپینگ یا به صورت آنلاین خریداری کنید. محدوده ی قیمتی این وسایل هم با توجه به امکانات، بزرگی، وزن و کارایی بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

البته انواع گران قیمت تری هم وجوددارد که مخصوص برنامه های کوهنوردی بسیار جدی و حرفه ای است و خرید آنها برای برنامه های کمپینگ عادی ضرورتی ندارد. به خاطر داشته باشید برخی از آنها به صورت جداگانه از کپسولش به فروش می رسد و بعد از خرید باید از فروشنده نوع کپسولش را جویا شده و آن را هم از بازار تهیه کنید.

داشتن وسایل خوب و مطمئن مسافرت، لازمه ی هر سفری است. برخی از این وسایل به ما کمک می کنند تا از سفرمان لذت بیشتری ببریم و برخی دیگر برایمان امنیت فراهم می کنند. وسایل دیگر هم کمک می کنند تا کمتر به طبیعت آسیب رسانده و سفری سبز را تجربه کنیم. در این مطلب می خواهیم نگاهی بیندازیم به مهم ترین وسایلی که می تواند سفر ما را دوست داشتنی تر و راحت تر برگزار کند. پاور بانک پاوربانک یک منبع ذخیره سازی انرژی است وقتی به سفر یا طبیعت گردی می روید و از در دسترس بودن برق…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *