سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه / راهنمای سفر / برای انتخاب هتل باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟
1454515668311

برای انتخاب هتل باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

یکی از مهم ترین نیاز های هر گردشگر در هر سفر محل اقامت است ، که اکثرا هتل ها به  این نیاز مهم پاسخ میدهند و  میزبانی مسافرین و گردشگران را  بر عهده دارند  .

اما در بین چندین هتل پر زرق و برق باید کدام هتل را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب هتل باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟ با ایران زیبا همراه باشد.

از آنجا که هر مسافر دارای نیازهای مختلفی است، هنگام انتخاب هتل باید اولویت ها از پیش مشخص شوند. پس بهتر است پیش از سفر از خود بپرسید کدام یک از انواع اقامتگاه ها مورد نیازتان است و چه میزان از بودجه سفرتان را به آن اختصاص می دهید. اگر سفری کاری در پیش دارید، موقعیت مکانی محل اقامت شما و سکوت و آرامش آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سفرهای خانودگی اما بهتر است به امکانات تفریحی هتل و همچنین مراکز خرید و جاذبه هایی که در اطراف آن وجود دارد، بیشتر توجه کنید.

مشاوره با راننده تاکسی ممنوع
شاید بسیاری با این ترفند قدیمی هتل دارها آشنا باشند. در تمام ورودی های مقاصد گردشگری معمولا تعدادی راننده تاکسی دیده می شوند که به محض خروج گردشگران از فرودگاه ها و پایانه های قطار و اتوبوس سعی در مجاب کردن آنها نسبت به اقامت در هتلی خاص هستند.

بهترین گزینه در مقابل ناآشنایی با مقصد و افتادن به دام رانندگانی که به قصد دریافت پورسانت اقدام به تعریف از هتلی با عناوین مختلف ارزان ترین یا باکیفیت ترین می کنند، کسب اطلاعات کافی پیش از اقدام به سفر است. با جمع آوری یکسری اطلاعات اولیه نسبت به مراکز مختلف اقامتی مقصد سفر می توان از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری کرد.

اما اگر به هر دلیلی بدون هیچ آشنایی یا اطلاعاتی قدم به مقصد گذاشتید، با ورود به هتل بسرعت اقدام به گرفتن اتاق نکنید. بلکه از مسئول پذیرش بخواهید یک یا دو اتاق را به شما نشان دهد؛ از رستوران بازدید کنید تا میزان سلامت محیط و رعایت موارد بهداشتی را دریابید؛ به موقعیت محلی هتل توجه کنید که سر و صدا و شلوغی در طول شب آزارتان ندهد؛ و سپس با در نظر تمام جوانب تصمیم به ماندن بگیرید.

از اینترنت بهره ببرید
در عصر فناوری و ارتباطات بیشتر کسب و کارها خصوصا مشاغل خدماتی دارای وب سایت هستند. با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو می توان به راحتی به شبکه گسترده ای از هتل ها در سراسر جهان دست یافت. علاوه بر این که هر هتل دارای تارنمای مخصوص به خود است که می توان به واسطه آن با امکانات و شرایط هتل آشنا شد؛

بسیاری از وب سایت ها نیز با ارائه مشخصات کاملی از انواع هتل ها در درجه بندی و قیمت های متنوع، اقدام به رزرو اینترنتی می کنند. با استفاده از این سایت های خدمات دهنده همچنین می توانید از تخفیف های مختلف دوره ای و فصلی با خبر شده و حتی تاریخ سفر خود را متناسب با این تخفیف ها تعیین کنید.

با مراجعه به سایت محلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید می توانید از امکانات آن با خبر شده و همچنین با دیدن عکس های آن تا حدی به شرایط هتل واقف شوید و در صورتی که با معیارهای شما مطابقت ندارد از خرید تور مزبور خودداری کنید.فراموش نکنید پیش از سفر با صرف زمان کمی جهت تحقیق، می توانید اقامتگاهی با قیمتی مناسب و خدماتی شایسته پیدا و سفری باکیفیت تر را تجربه کنید.

نکات امنیتی
قبل از اقامت خود ، هنگام رزرو هتل تنها به نرخ و امکانات توجه نکنید؛ موقعیتی و مکانی که هتل در آن واقع شده را هم مد نظر داشته باشید. و یا هتل در محله های مسکونی مجلل، منطقه کسب و کار شلوغ و یا یک منطقه تجاری از کار افتاده است؟
آیا بعد از تاریک شدن هوا امنیت کافی برای قدم زدن در اطراف وجود دارد؟ آیادرآن نزدیکی یک ایستگاه پلیس وجود دارد؟
تمام این عوامل می تواند احتمال اتفاق افتادن خطراتی نظیر حمله را تحت تاثیر قرار دهد.
اطمینان حاصل کنید که یک تلفن همراه خوب که در طول سفر به درستی کار خواهد کرد را در اختیار دارید.
شماره تلفن های ضروری را به طور مستقیم بر روی کلیدهای تلفن ذخیره کنید.
یک کپی از پاسپورت و کارت اعتباری خود را در خانه نزد خانواده تان بگذارید و دیگری را نزد خود نگه دارید.
این یک ایده ی خوب برای زمان هایی است که بلاهای طبیعی یا حملات تروریستی اتفاق بیوفتد است، زیرا خانواده راحتر می توانند پیگیر شما باشند.
برای محافظت در طول مسافرت های بین المللی – به ویژه سفرهای طولانی مدت به کشورهای بی ثبات، توصیه می کنیم حضور خود را در سفارت کشور خود یا کنسولگری به ثبت برسانید.

کارشناسان توصیه می کنند بیشتر در طبقات سوم تا ششم اقامت داشته باشید.
طبقه های پایین بیشتر در معرض خطر و طبقات بسیار بالا هنگام آتش سوزی برای گذاشتن نبردبان و کمک رسانی دشوار است.
به محض ورود به اتاق خود، بلافاصله مسیر فرار از آتش را شناسایی کنید. نزدیکترین محل به راه پله ها و خروج اضطراری را بررسی کنید.
در اتاقتان را همیشه قفل کنید و حتی زنجیر محافظتی را نیز بیاندازید.بدون چک کردن هم در را به روی کسی باز نکنید.
در شب،یک جفت کفش برای مواقع ضروری و همچنین چراغ قوه؛کلید اتاق و کیف پولتان را کنار تخت خوابتان قرار دهید.
برای مشاهده اطلاعات هتل های خارجی ، راهنمای جاذبه های تور کشورها و گرفتن قیمت   هتل های خارجی  به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

یکی از مهم ترین نیاز های هر گردشگر در هر سفر محل اقامت است ، که اکثرا هتل ها به  این نیاز مهم پاسخ میدهند و  میزبانی مسافرین و گردشگران را  بر عهده دارند  . اما در بین چندین هتل پر زرق و برق باید کدام هتل را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب هتل باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟ با ایران زیبا همراه باشد. از آنجا که هر مسافر دارای نیازهای مختلفی است، هنگام انتخاب هتل باید اولویت ها از پیش مشخص شوند. پس بهتر است پیش از سفر از خود بپرسید کدام یک از انواع اقامتگاه ها مورد…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *