پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / ورود گردشگران خارجی به تبت ممنوع شد
abaf6ae9-3a4a-439a-992e-f2bce93c6e1b

ورود گردشگران خارجی به تبت ممنوع شد

مقامات چینی ورود گردشگران خارجی به تبت را تا انتهای ماه مارس میلادی ممنوع اعلام کردند.

با وجود محدودیت‌هایی که چینی‌ها برای صنعت گردشگری منطقه زیبا و کوهستانی تبت ایجاد کرده‌اند، اما این صنعت در تبت همچنان روندی رو به رشد دارد.

چین به سبب طغیانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی و همزمان با سالگرد قیام علیه حکومت پکن در شهر لهاسا پایتخت تبت به راه افتاد، هر ساله از تاریخ ۲۵ فوریه تا آخر ماه مارس ورود گردشگران خارجی را در این منطقه ممنوع اعلام می‌کند، این در حالیست که گردشگری تبت با حضور و یا بدون گردشگران خارجی همچنان رشد قابل ملاحظه‌ای را در پیش گرفته است.

مقامات چینی‌ در چند سال اخیر چندین بار دیگر نیز با بروز ناآرامی‌ها صدور رویداد را برای گردشگران خارجی تبت به صورت موقت لغو کرده‌اند، اما مجریان تور و هتل‌داران در تبت عنوان می‌کنند این موضوع با توجه به اشتیاق فراوان گردشگران چینی به بازدید از مراتع سرسبز و قله‌های پوشیده از برف این منطقه تاثیر بسیار کمی در کسب و کار آنها داشته است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»،‌ براساس اعلام کمیته توسعه گردشگری منطقه مستقل تبت، در۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۱۷/۵ میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی از منطقه تبت بازدید کرده‌اند که این رقم حاکی از رشد ۳۶ درصدی نسبت به آمار مشابه در سال گذشته آن است.

مقامات چینی ورود گردشگران خارجی به تبت را تا انتهای ماه مارس میلادی ممنوع اعلام کردند. با وجود محدودیت‌هایی که چینی‌ها برای صنعت گردشگری منطقه زیبا و کوهستانی تبت ایجاد کرده‌اند، اما این صنعت در تبت همچنان روندی رو به رشد دارد. چین به سبب طغیانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی و همزمان با سالگرد قیام علیه حکومت پکن در شهر لهاسا پایتخت تبت به راه افتاد، هر ساله از تاریخ ۲۵ فوریه تا آخر ماه مارس ورود گردشگران خارجی را در این منطقه ممنوع اعلام می‌کند، این در حالیست که گردشگری تبت با حضور و یا بدون گردشگران خارجی همچنان رشد…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *