جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / نوروز امسال شاهد حضور گسترده گردشگران در زنجان هستیم
Zanjan_03

نوروز امسال شاهد حضور گسترده گردشگران در زنجان هستیم

بنا به پیش‌بینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان، امسال شاهد حضور گسترده گردشگران در ایام نوروز در استان زنجان خواهیم بود.

علی‌اکبر شرفی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان با بیان اینکه در ایام نوروز امسال از ظرفیت راهنمایان گردشگر در سایت‌های گردشگری و مبادی ورودی شهر استفاده خواهد شد ولی حجم آن نسبت به سال‌های گذشته کمتر است، افزود:

حضور راهنمایان گردشگر در افزایش حضور و ماندگاری گردشگران مهم و تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به اینکه حضور راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی شهرها، سبب افزایش ورود گردشگران به استان می‌شود، خاطرنشان کرد:

به‌ عنوان یک کارشناس گردشگری با این موضوع مخالف هستم، زیرا گردشگرانی که قصد سفر دارند، قبل از آغاز سفر خود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و لذا بازدید از شهرهایی که در مسیر گردشگری قرار دارند، تحت تاثیر این برنامه قرار می‌گیرد. همچنین معتقدیم حضور گردشگران امسال پرشورتر از سال گذشته خواهد بود زیرا علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی که در این زمینه انجام شده است، ایام فاطمیه نیز قبل از نوروز پایان می‌یابد که این موارد در توسعه صنعت گردشگری موثر است.

شرفی به برگزاری مسابقه عکاسی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود:

در شهرستان‌های استان نقاطی از آثار تاریخی در‌ نظر گرفته شده است، مثلا در شهرستان سلطانیه گردشگران با حضور در پنج منطقه گردشگری گنبد سلطانیه، چلپی‌اوغلی، ملاحسن کاشی، شاه‌بلاغی و داش‌کسن عکس‌هایی را گرفته و در سایت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان بارگذاری خواهند کرد. علاوه ‌بر نقاط مورد نظر، عکاسی از آثار استان که دارای رده بین‌المللی هستند نیز در این مسابقه عکاسی شرکت داده شده و به قید قرعه به منتخبان جوایزی اهدا خواهد شد. البته باید تاکید کرد که عکس‌های مورد‌نظر باید در نوروز امسال گرفته شده و تا ۱۵ فروردین‌ ماه در سایت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی بارگذاری شوند.

معاون اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی زنجان دلیل اینکه مهم‌ترین بازار هدف در گردشگری زنجان، استان تهران است فاصله اندک زنجان از تهران دانست و گفت:

گردشگران در مدت کوتاهی می‌توانند به زنجان آمده و از آثار تاریخی آن بازدید کنند.

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *