جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / گردشگری جهان / دلیل اینکه ما ایرانیها این قدر استانبول را دوست داریم !
istanbul-563x342

دلیل اینکه ما ایرانیها این قدر استانبول را دوست داریم !

اگر شیفته دیدار از تاریخ و تمدن درهم آمیخته شرق و غرب باشی و یا اینکه بخواهی با چمدان پروپیمان با سوغاتی‌های دست اول و جنس‌های عالی و ارزان برگردی استانبول را هیچ‌وقت از قلم نمی اندازی! با اولین دیدار چنان مجذوب‌اش می شوی که همیشه در اولویت های بعدی سفر برایت باقی خواهد ماند!
بهترین فصل سفر به استانبول بهار و پاییز هستند. که اگر بتوانی سرما و گرمای زمستان ها و تابستان های استانبول را تحمل کنی این بخت را خواهی داشت که خریدی ارزان و یک سفر بسیار سودمند را برای خود رقم بزنی! چنانچه برای خرید و تجارت به این شهر سفر می کنی، در نزدیکی مراکز خرید این شهر، هتل یا محل اقامت خود را انتخاب کن و برای این هدف به محله آکسارای بیا. اگر هم برای استراحت و تفریح به این شهر آمده ای محل اقامت هتل خود را در نزدیکی میدان تقسیم و خیابان های اطراف آن به خصوص خیابان استقلال انتخاب کن.
میدان تقسیم مرکز اصلی شهر است و خیابان استقلال یک محل ایده آل برای دیدن فرهنگ چندملیتی استانبول است که یک سر آن میدان تقسیم و انتهای آن به پل گالاتا می‌رسد. به شما اطمینان می‌دهیم که در این خیابان آن قدر با فرهنگ های مختلف مشغول می شوی که زمان را هم از یاد خواهی برد!
در خیابان استقلال مغازه های زیادی از برندهای مشهور ترکی و خارجی و همین طور رستوران ها و کافی شاپ های متعددی وجود دارد که خستگی این پیاده روی را از تنت بدر می کند! سفر با خط تراموای قدیمی هم که از ابتدای خیابان استقلال تا انتهای آن کشیده شده لطف ویژه ای دارد. باید گفت که مکان های مهم دیدنی استانبول تقریبا در یک ناحیه واقع شده که گردش گران به راحتی در آن ناحیه می توانند خیلی از مکان های دیدنی را بازدید کنند.
دیدن جزیره های اطراف استانبول هم بسیار مفرح و جالب است که از بین آن ها جزیره بیوک آدا با فاصله ای حدود یک ساعته از استانبول به بهشتی دور از دسترس می ماند ! جزیره ای که در آن خودرویی وجود ندارد و تردد یا بوسیله درشکه و یا دوچرخه صورت می پذیرد.
به استانبول که سفر کنی خود را در کاخ‌ها، مسجدها، کلیساها و قصرهایی است که قدمت آن‌ها به امپراتوری رومی‌ها، بیزانس و دوره‌ی عثمانی‌ها می‌رسد رها خواهی کرد. مسجد سلطان احمد با معماری زیبا و شش مناره‌ی آبی به مسجد آبی شهرت دارد. روبه‌روی مسجد سلطان‌احمد، هیچ گاه موزه‌ی تماشایی ایاصوفیه را از قلم نیانداز که سرشار از فرهنگ و هنر اسلامی‌ترکیه است و البته کاخ توپ‌کاپی که نزدیک به چهارصد سال مرکز سلاطین عثمانی بوده و امروز مجموعه‌ای از چینی‌ها، جواهرات، لباس‌ها و تخت‌های طلاکوب عثمانی را به نمایش می‌گذارد و چشم‌انداز زیبایی نیز به تنگه‌ی بسفر دارد!
در استانبول تا می توانی سفره ترکی را تجربه کن! معجونی که از ایالت‌های ترک‌نشین آسیا به یادگار مانده است.
معروف‌ترین غذای ترکی، کباب آن هم به صورت تاس‌کباب و شش کباب با تکه های گوشت گوسفند که بر روی ذغال پخت می‌شود و دونر کباب، یک رول بزرگ گوشت گوسفند است که در سیخی موازی با آتش می‌چرخد. علاوه بر این کباب‌های معروف، دیگر غذاهای گوشتی ترکیه از قبیل آلانازیک، تندیر و انواع کوفته هم خوردن دارد.

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *